طرز تهیه ی بامیه
آرد سفید : ۱۲۵ گرم
روغن ۵/۰ ق غذاخوری
شکر :200 گرم
گلاب 2/1 فنجان
آب :2 فنجان
آب لیمو ترش: 1 ق مربا خوری
تخم مرغ : 3 عدد
آب و روغن را در ظرفی می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید
آرد رایکمرتبه داخل آن می ریزیم و 2-1 مرتبه آهسته به هم می زنیم تا آب تبخیر و مایع سفت شود ظرف را از روی حرارت بر می داریم وقتی مایع کمی سرد شد تخم مرغها را یکی یکی در آن می شکنیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع یکدست شود
در تابه مقداری روغن کنجد-یا هر نوع روغن مایع دیگر –می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود
مواد را داخل قیف خامه ریخته به اندازه ی دل خواه در روغن می ریزیم به طوری که سطح روغن پوشیده شود گاهی آنها را زیر و رو می کنیم سپس با کفگیر از روغن خارج کرده در صافی می ریزیم تا روغن زیادی آن گرفته شود.بعد آنها را در شربت غلیظ شده می ریزیم
در صورتی که بخواهید بامیه ها قهوه ای رنگ شوند 1 ق شکر در آب روغن ریخته بعد آرد اضافه کنید
برای اینکه شربت خوب جذب شود باید بامیه ها را داغ در شربت انداخت
طرز تهیه ی شربت بامیه و زولبیا
2 پیمانه شکر و 1 پیمانه آب و نیم پیمانه گلاب را مخلوط کرد ه روی حرارت بگذارید تا جوشیده و غلیظ گردد بعد آبلیمو اضافه کنید و بعداز 2-1 جوش آماده است
زولبیا
نشاسته : نیم کیلو
ماست : نیم کیلو
آرد:50 گرم
جوش شبرین: نصف قاشق چایخوری
زعفران دم کشیده در آب جوش : 1ق-غ در صورت تمایل
روغن چامد : 1 ق چایخوری
نشاسته را در ماست حل کنید 1ساعت صبر کنیدسپس آنها را از صافی رد کنید وآرد را بیفزایید و با همزن خوب به هم بزنیدروغن را اصافه کنید وبعد1 ق سوپخوری گلاب و زعفران را اضافه کرده در قیف بریزید و به صورت دوایر متصل به هم داخل روغن داغ شده بریزید ( اگر خوب پف نکرد جوش شیرین را به مواد اضافه کنید)وسرانجام زولبیا را در شربت بیندازید